Digital Transformation Office
Creative Office|England
Software Office|Moscow
Digital Media Office|Silicon Valley
MÜŞTERİ PANELİ
Projem ne durumda?

Giriş Yap

Başarılı bir insan olmak için çalışmayın ! Aksine önemli bir insan olmak için çalışın.
Albert Einstein

Google Yapılandırılmış Veri Nedir? Yapısal Veri Çeşitleri

Google Yapılandırılmış Veri

Veri Yapılandırma Nedir ve SEO’ya Etkileri Nelerdir?

Google Yapısal Veriler, web siteniz hakkında zengin içerik oluşturmak ve sayfanızı robotlara tanıtmayı kolaylaştırmak için kullanılan bir işaretlemedir. Sayfalarımızla ilgili verileri veri etiketleri ile arama motorlarına göndererek, içeriğimiz hakkında detaylı ve zengin bilgiler sağlıyoruz. Arama botları, sayfanın içeriği hakkında daha kolay bilgi edinebilir, bu da sayfanıza tarama ve indeksleme sürecinde avantaj sağlar. Tüm bu etiketler hakkında bilgi almak için https://schema.org/ adresini kullanabiliriz.

Google yapılandırılmış verilerinin potansiyel avantajları;

  • İş sonuçlarını iyileştirin
  • Daha fazla gösterim ve tıklama oranı sağlayın
  • Daha iyi arama yoluyla “kullanılabilirliği / keşfedilebilirliği” iyileştirin
  • Sayfanızın organik arama sonuçlarında öne çıkmasına yardımcı olun
  • Videonuz doğrudan arama sonuçlarından görüntülenebilir
  • Şirketiniz / kendiniz, hizmetleriniz, ürünleriniz, pozisyonlarınız vb. Tam olarak sergileyebilir ve tanıtabilirsiniz.

Yapısal Veriler Ne Zaman Etkisini Gösterir?

Yapılandırılmış verilerle sayfaları tanımlamaya yardımcı olabilir, böylece botların içeriğinizle ilgili sorguları daha hızlı ve daha doğru eşleştirme şansını artırabilirsiniz. Ancak tıklama oranı artacak ve bu da kullanıcıların dikkatini çekecektir. Ancak Google, yapılandırılmış verilerle ilgili garanti vermez. Yani veri entegrasyonu yaptığınızda sizi kısa sürede sonuçlara sokmayabilir veya hiç sıralamayabilir. Bu durumda, web sitenizin genel yetkisi ve sayfanın işlevselliği çalışabilir.

Schema.org Nedir Ne işe yarar ?

Schema.org, yapılandırılmış verileri işaretlemek için gereken etiketleri ve kodları içerir. Bu şekilde, SERP’de zengin kod segmentlerini, karakteristik kod segmentlerini ve bilgi grafiklerini görüntüleyebiliriz. Schema.org, Mikro Veri, RDFa ve JSON-LD biçimlerindeki veriler için farklı işaretleme biçimleri sağlar. Google, bu biçimlendirme biçimleri arasında JSON-LD biçiminin kullanılmasını önerir.

Schema.org birçok şema türü içerir. Bu nedenle hangi şemanın hangi amaçla kullanılması gerektiğini anlamalı ve şemanın sayfanız için yararlı olup olmadığını belirlemelisiniz. Doğru sayfaya doğru işaretlemeyi eklemek, SEO performansınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu makalenin geri kalanında, ana etiket türlerine bakarak size yardımcı olmaya çalışacağız.

Schema yapılandırılmış veri türleri

  • Organization Markup

Web sitesinin bir markaya ait olduğunu belirtmek için kullanılır. Bu, şirketin marka güvenilirliği için çok önemlidir. Şirketin logosu, marka ve iletişim bilgileri, sosyal medya bağlantıları ve kısa bir tanıtım mektubu gibi birçok bilgiyi ekleyebilirsiniz. Bu şekilde, küresel veya yerel işletme listeleri oluşturarak Google’a ve kullanıcılara ipuçları sağlayabilirsiniz. Ayrıca spor kulüpleri, okullar vb. Yerler için uygundur.

  • Web Site (Site Search Box)

Web sitenizin SERP sonuçlarında bir site içi arama kutusu oluşturmasına izin verir. Bunun için site içerisinde bir arama alanı bulunmalıdır.

  • Breadcrumb

Site navigasyonunda arama sonuçları için kullanılan içerik haritası yapısını görüntülemek için kullanılır. Kırıntı alanı ayrıca ziyaretçileri arama sonuçlarına yönlendirir.

  • Site Navigation Markup

Kullanıcıların ve arama motoru robotlarının web sitesinin yapısını ve hiyerarşisini anlamasına yardımcı olan yapılandırılmış bir veri işaretlemedir. Kullanıcılar web sitesine girmeden önce, arama sonuçlarında ilgili web sitesinin belirli sayfalarına doğrudan erişebilirler.

  • Video Schema 

Video içeren sayfaların arama sonuçlarının ilk satırında görüntülenmesine olanak tanır. Video içerikli web siteleri ve Youtube sayfaları bu plandan yararlanabilir.

İddia

İsim – Soyisim | Kısa giriş | Yükleme tarihi

Küçük resim URL’si (içeriğin önizlemesini daha küçük bir görsel efektle görüntüleyin)

  • Software App

Uygulamanızın zengin bir özetle sorgu sonuçlarında görüntülenmesine olanak tanır. Bunun için isim, derece, numara veya yorum görüntülenmelidir. Ayrıca işletim sistemi, kategori, fiyat gibi fonksiyonlar da eklenmiştir.

  • Products

Ürün etiketi, e-ticaret sitesinde satılan ürünün SERP’deki işlevini ve fiyatını gösterir. Fiyatı görüntülemek için “teklif” etiketi eklenmelidir. Her ikisine de aynı anda uygulamak için adı, fiyatı ve para birimini eklemelisiniz. Sağlanan herhangi bir ürün veya hizmet için.

  • Rating Markup

Derecelendirme şeması temelde e-ticaret siteleri, restoranlar, oteller gibi yerel iş siteleri için kullanılabilir. Bu, 1 ile 5 yıldız arasında değişen dijital ölçekte yapılan bir değerlendirmedir.

Birden fazla derecelendirmeye veya incelemeye dayalı olarak, AggregateRating grafiği bir öğenin ortalama puanı için kullanılabilir

Google, 1 puanın en kötüsü ve 5’in en iyi olduğu 5 puanlık bir ölçek kullandığınızı varsayar. Bu etiketler, SERP’lerde yıldızlar, zengin özetler oluşturmaya yardımcı olur. Bunun yanında farklı değerlere sahip değerlendirme sistemleri oluşturmak da mümkündür.

  • Article Markup

Bir yayıncı web siteniz varsa, Makale, Haber Makalesi veya BlogPosting şemalarını kullanmak içeriğinizin öne çıkmasına yardımcı olabilir (web sitenize / içeriğinize bağlı olarak Haber Makalesi veya Blog Gönderimi şemalarından birini seçin). Bu etiketleri uygun şekilde kullanmak, içeriğinizin Google Haberler’de ve ayrıntılı makale arama önerilerinde görünmesine yardımcı olabilir. Haberler, araştırma raporları, makaleler, blog gönderileri gibi birçok içeriği işaretleyebilirsiniz.

Temel fonksiyonlar:

başlık | görüntü | yayın tarihi

Schema Yararlı Linkleri: 

https://schema.org/NewsArticle | https://schema.org/BlogPosting | https://schema.org/Article

  • Local Business (Yerel İşletme)

Fiziksel adresinizi, çalışma saatlerinizi, kabul edilen ödeme türlerinizi vb. Belirtmek için kullanılabilir. Her türlü işletmeye uygulanabilir. (Yiyecek ve içecek, seyahat, araba, klinik, inşaat, diş hekimi, kuaför vb.)

  • Yemek Tarifleri (Recipe)

Tarif için kullanılan etiket türü. İçerik değerlendirme, hazırlama ve pişirme süresi, besin bilgileri, malzemeler, kalori değeri gibi fonksiyonlar eklenebilir.

  • Personal (Kişisel Bilgi)

Kişisel bilgileri içeren bir bilgi paneli oluşturun ve bunu arama sonuçlarını görüntülemek için kullanın.

  • Job Posting (İş İlanları)

Etiket türü, yeni iş ilanları sunan web sitelerinde kullanıma uygundur. Google’ın iş ilanı listesinde görüntülemek için kullanılır.

  • Creative Producers

Oluşturduğunuz ürün veya içerik türü bir “yaratıcı çalışma” olarak kabul edilebilirse (örneğin, okuma, görüntüleme, dinleme veya diğer içerik), “yaratıcı çalışma” etiketini kullanabilirsiniz.

Kitaplar, filmler, TV dizileri, fotoğraflar, müzik, çalma listeleri, resimler, yazılım gibi aklınıza gelebilecek her türlü yaratıcı çalışmaya uygulanabilir.

Yazar, yönetmen, oyuncu, ödül, yazar, çıkış / çıkış tarihi, yorum, kategori / tür vb. İşaretlenebilir.

  • FAQ – Sıkça Sorulan Sorular Kısmı

Soru cevap olarak SERP’de yer alacak içerik için kullanabiliriz. Belirli bir konuyla ilgili soruları ve cevapları listeler.

  • Yapısal Veri İşaretleme Aracı Nasıl Kullanabilirsiniz?

Google’ın https://www.google.com/webmasters/markup-helper/u/0/ adresindeki yardım kılavuzunu kullanabilirsiniz.

Örnek olarak basit bir “araba” markasını ele alalım:

İşlemi “İşaretlemeyi Başlat” butonu ile istediğiniz markalama tipini seçip ilgili URL’yi girerek başlatın.

Yapmanız gereken, sayfa için uygun işaret türünü seçmek ve bilgileri (sol taraftaki sayfa içeriğinden fareyi seçin) ekranın sağ tarafındaki ekrana ekleyerek bilgileri ikiye bölerek eklemektir. (Ad, resim, açıklama, fiyat, puan, yorum vb.) Ardından “HTML Oluştur” bölümüne tıklayın.

“HTML Oluştur” dedikten sonra, işaretlemenin kod biçimini görebilirsiniz. Bu kodu kopyalayıp doğrudan kaynak koduna ekleyerek işlemi tamamlayacaksınız.

Yaptığımız işlemin doğruluğunu , eksik veya yanlış ise detaylı açıklamalarını https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=tr ile test etmeliyiz.

URL ve kod gibi iki farklı şekilde test edebiliriz.

Kod parçacığını test etmek için örnek olarak alalım. Kod parçacığı kısmını seçerek, kodumuzu yapıştırarak ve testi çalıştır diyerek sonuçlar ekranına giriyoruz.

Hatalarımızı ve eksikliklerimizi sonuç ekranında görebiliriz. Yanlış bir işaret görüntülenirse, sol ekranda hatanın kaynağını bulmalı ve düzeltmeliyiz. Bununla birlikte, bir uyarı verilirse, bunu düzeltmeyi veya kodumuzu olduğu gibi girmeyi seçebiliriz.

Google yapılandırılmış veri etiketleme aracına ek olarak, Google Etiket Yöneticisi ve özel yapılandırma araçlarıyla da etiketleyebilirsiniz. Çalışma tarzınıza gelince, hangi yardımcı aracı kullanmayı tercih etmelisiniz.

Google Etiket Yöneticisi nedir ile ilgili soruların cevaplarını https://www.sempeak.com/blog/google-tag-manager-gtm-kullanmaniz-icin-7-sebep makalemizde öğrenebilirsiniz.

Yapılandırılmış veri işaretlemenin doğru kullanımı, kullanıcılara detaylı ve doğru bilgi sağlamak ve arama motorlarının dikkatini çekmek için çok önemlidir. Mimari konfigürasyon adımlarını gerçekleştirerek sitenize en uygun konfigürasyon tipini seçebilir ve sayfanızın öne çıkmasını sağlayabilirsiniz.

Yararlı kaynaklar:

moz.com | searchengineland.com | schemaapp.com | schema.org | jsonld.com | developer.google.com/search/docs/guides/sd-policies

Daha iyi bir deneyim için çerezleri kullanıyoruz.