Digital Transformation Office
Creative Office|England
Software Office|Moscow
Digital Media Office|Silicon Valley
MÜŞTERİ PANELİ
Projem ne durumda?

Giriş Yap

Başarılı bir insan olmak için çalışmayın ! Aksine önemli bir insan olmak için çalışın.
Albert Einstein

Malatya Web Tasarım |Dijital Pazarlama Ajansı,SEO

Online ticaret ya da kısaca e-ticaret, 1994 yılından sonra İnternet kullanımında ki


artışla ortaya çıkan, ticaretin online ortamda yapılması kavramıdır.

Mal ve hizmetlerin üretim, tanıtım, satış, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin internet ağları üzerinden yapılmasıdır. Online ticaret, ticari işlemlerden biri veya tamamının elektronik ortamda gerçekleştirilmesi yoluyla reklam ve pazar araştırması, sipariş ve ödeme, teslimat olmak üzere üç aşamadan oluşmaktadır.

Online ticaret, tüm dünyada ticaretin serbestleştirilmesi eğilimi ile birlikte, 2000’li yılların ardından yaşanan ve bilgi iletişimini kolaylaştıran teknolojik devrimlerin bir parçası olarak ortaya çıkmıştır.

Geleneksel pazarlama yöntemlerine, İnternet olanaklarını da ekleyen kuruluşlar, sadece belirli bir kitleye satış yapabilmenin ötesine geçip, üretkenliği ve yaratıcılığı arttıran küresel e-ticaret bağlantıları kurma şansını yakalamaya başlamıştır. Geçmişte birçok şirket televizyon, gazete, radyo gibi araçları kullanarak potansiyel müşterilerine ulaşmaya uğraşırken, bugün bunlara İnternet üzerinden reklamcılık da eklenmiştir.

Online ticaretin araçları, birbirleriyle ticaret yapanların ticari işlemlerini kolaylaştıran telefon, faks, bilgisayar, elektronik ödeme ve para transfer sistemleri, elektronik veri değişimi sistemleri (Electronic Data Interchange-EDI), İnternet gibi her türlü teknolojik ürünlerdir. EDI, ticaret yapan iki kuruluş arasında, insan faktörü olmaksızın bilgisayar ağları aracılığı ile belge ve bilgi değişimini sağlayan bir sistem olarak elektronik ticaretin önemli bir aracıdır.

E-ticarette en etkili araç olarak kabul edilen yeni İnternet teknolojisi, sesleri, görüntüleri ve yazılı metni aynı anda daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde iletebildiği için bu işlemleri İnternet üzerinden gerçekleştirmenin maliyeti diğer araçlara göre oldukça düşüktür.

E-ticareti bu kadar popüler kılan faktörler arasında; e-ticaretin bir firma ile hedef kitlesi arasında doğrudan bir ilişki sağlaması, pazarlamacılara istedikleri bilgileri sağlaması, hızlı ve düşük maliyetli olması ve tüm bunlar Elektronik olarak yapılır. Diğer olumlu faktörler arasında dağıtımda kolaylık ve ucuzluk, tüketicilerle daha rahat etkileşim, anında geri bildirim, çekicilik, küresel pazarlarla toplantılar, 24 saat hizmet veren aynı zamanda anında satış yer alıyor.

E-ticaret sayesinde genellikle ortalama 10 yıl süren markalaşma süreci 2 yıla indirildi. Birkaç yıl önce, bugünün “Fortune 500 Şirketleri” listesinde düzinelerce ev aletleri yan kuruluşu kuruldu.

Küresel etkiye sahip İnternet ekonomisi hem ticareti hem de politikayı etkiler. Dünyanın dört bir yanındaki iş liderleri, şirketlerinin hayatta kalması ve rekabet edebilirliğinde İnternetin rolünün farkındadır. Şirketlerin bu yeni ekonomide rekabet edebilmek için İnternet’in gücünü kullanması gerekiyor. Malatya Büyükşehir statüsünün restorasyonunun ardından pazarda web sitesi rekabeti% 80 arttı yani bu pazar payından yerinizi almalısınız.

Malatya Web tasarım Muhammed Taha AKALAN  web ve grafik tsarım alanında sizlerin yanında olmaktan gurur duyar.

Daha iyi bir deneyim için çerezleri kullanıyoruz.